Naším příspěvkem jsme spustili debatu o nedostatku veterinárních lékařů a snažíme se přimět politiky a zodpovědné osoby k hledání řešení. Pojďme si ale probrat body, které by měl znát každý majitel, aby napomohl ke zvládnutí této situace a nezahlcoval veterináře zbytečně. Tento příspěvek možná nebude populární, protože sahá do svědomí majitelů. Osvěta a informovanost je ale důležitá, abychom si vzájemně mohli vyjít vstříc.
• Bod číslo 1
K běžným hovorům jsou určeny pracovní dny a hodiny. V tomto čase se domlouvají prevence, diagnostická vyšetření (samozřejmě ta, která snesou odklad), terapeutické zásahy apod. V případě, že veterinář nezvedá telefon, protože ošetřuje jiné zvíře, pošlete SMS zprávu se svou žádostí. Jsme jen lidi, a proto není na škodu se připomenout, pokud veterinář dlouho nereaguje. Po pracovní době, nebo během víkendů se řeší pouze akutní případy jako kolika, rány, akutní stavy bez možnosti odkladu apod. Velmi často nastane situace, kdy lidé volají v pátek nebo neděli večer, během víkendu nebo i na Štědrý den třeba pro objednání vakcinací a vyšetření, jak aplikovat mastičku, nebo kvůli problémům, které trvají týdny, ne-li měsíce. Například mně volá o víkendu okolo 30 lidí a z toho asi 80 % problémů by v klidu vydrželo do pondělí…
• Bod číslo 2
Řešte věci včas… neboli nebudu volat v neděli, že má kotě opakované epileptické záchvaty se stupňující se frekvencí už dva dny. Stejně tak průjem po dvou týdnech atd. Ozvěte se brzy, než onemocnění propukne v život ohrožující, protože si tam zvíře dovedete sami…
Další tři body si rozebereme hned v dalším příspěvku. Napadá vás, které? Napište nám do komentářů vaše názory a jak si ještě myslíte, že mohou majitelé přispět, aby naše práce byla mnohem příjemnější a předešlo se tím spoustě problémů…